
Rozvoj komunikačných a informačných technológií priamo zasiahol aj medicínu, respektíve pacientov. V poslednom období môžeme sledovať obrovský rozmach mobilných aplikácií, ktoré nám umožňujú online komunikáciu priamo s lekárom alebo zdravotníckym pracovníkom.
Môžeme za tým vidieť niekoľko dôvodov, stresujúca a rýchla doba núti ľudí sa viac zaujímať o svoje zdravie, zdravotníčke služby cez internet sú dostupné a rýchle. A v neposlednom rade, objednacia lehota na lekárov- špecialistov býva často veľmi dlhá. Pacienti, preto začínajú vo väčšom množstve využívať služby online zdravotníckych poradcov. Do mobilnej aplikácie môžu nahrávať svoje výsledky, röntgen, prípadne fotografiu svojho zrazenina. Komunikovať s lekárom, pýtať sa na postup liečby, krátkodobej i dlhodobej, pretože aplikácie tiež dokážu sledovať hladinu glykémie v krvi diabetika, alebo krvný tlak.
Služba sa to zdá byť obojstranne výhodná, pacient v prípade, keď to nie je nevyhnutne nutné, nemusí merať dlhú cestu na lekársku pohotovosť. A môže sa do pár minút dozvedieť diagnózu príznakov jeho ochorenia. Pre mnoho ľudí môže byť komunikácia prostredníctvom e-mailu jednoduchšia, ako otvorene diskutovať s lekárom. Avšak nevýhodou je, že tieto aplikácie, prípadne, si na odpoveď od lekára počkáte oveľa dlhšie.
Veľkou výstrahou je otázka zabezpečenia, do aplikácie alebo na portál zadávate svoje osobné údaje. Prikladáte fotografie intímnych partií, čo je prekvapivo, pre mnoho ľudí jednoduchšie, ako ukázať konkrétny problém lekárovi. A keďže tieto aplikácie, sú komerčnou, súkromnou záležitosťou nepodliehajú kontrole žiadnych orgánov ako zdravotná poisťovňa. A samozrejme, nezabúdajme na fakt, že v kyberpriestore nikdy neviete s kým skutočne komunikujete.